Vakantie in Noord-Ierland (1)

Zoals jullie hebben gelezen, ben ik er een aantal dagen tussenuit geweest. Donderdag begon de reis op Schiphol en dinsdag eindigde die reis op dezelfde plek weer.

Donderdag vroeg eruit om op tijd op Schiphol te zijn. Natuurlijk waren we alsnog veel te vroeg, maar dat was niet erg. Met mijn moeder gezellig koffie gedronken tot ik mijn koffer af kon geven en door de douane kon gaan. Bij de douane de nieuwe regels ervaren die ik nog niet was tegengekomen. Eerst boardingpas scannen voor je überhaupt bij de douane kunt komen en dan bij de douane in een body-scan apparaat moeten staan. Ik wist niet hoe dat ging en de vrouw die erbij stond was ook niet de vriendelijkste. Daarna nog een extra tas-controle gekregen, een drugshond aan mn billen laten sniffen en toen was ik er doorheen hoor. Nog even met mijn vriend gebeld en toen was het tijd om naar de gate te gaan en het vliegtuig in te stappen.

In Nederland was het een beetje hobbel de bobbel met opstijgen, maar verder was het een hele fijne vlucht. In Noord-Ierland liep het ook allemaal vrij soepel en ik was zo bij J, een van de mensen waar ik bij zou gaan slapen. Op de weg naar het huis even wat boodschappen gedaan, maar verder die dag niks meer gedaan. Lekker in pyjama voor de tv gezeten en rond 22:00 uur mijn bed opgezocht. Door het uur tijdsverschil was het toch voor mijn gevoel een uurtje later. Ik heb die nacht heerlijk geslapen.

Vrijdag zijn we de auto af gaan geven bij de ouders van J. en die moeder heeft ons vervolgens op de trein naar Belfast gezet. In Belfast hebben we de rest van de ochtend en een groot deel van de middag rondgewandeld. Flink veel winkels gezien, maar ook in een Dome gestaan en uitzicht over Belfast gezien. Zo was het parlementsgebouw goed te zien door de groenige koepels, kon ik in de verste verte een kasteel zien liggen en waren de kranen waar de Titanic is gebouwd ook heel goed te zien.

Uitzicht Belfast

Ik heb die dag een echt Engels gerecht gegeten voor de lunch, namelijk Fish and Chips. Met erwtenpuree en thee (zonder melk). In Belfast nog wat dingetjes gekocht. Het was een goed geslaagde dag. Op de terugweg opgehaald door de moeder van J. weer bij het station en toen met zoon M. ook weer terug naar huis gegaan. Die dag ook verder niks meer gedaan, omdat er de volgende ochtend om half tien een hardloopwedstrijd op het programma stond.

Zaterdag was dan ook de dag van die loop. Helemaal goed voorbereid kwamen we aan in het park. Goed warm aangekleed, want het was maar een paar graden boven nul. Nog even was het spannend of de run wel door zou gaan, aangezien het pad eerder nog niet veilig genoeg was door gladheid. Om kwart voor tien konden we dan toch echt gaan beginnen. Ik ging onwijs goed van start. De eerste kilometer kon ik aan 1 stuk hardlopen, wat me thuis nog niet was gelukt. Daarna doorgegaan met intervallen. Eerste ronde gedaan, nog twee te gaan. Halverwege de tweede ronde ben ik in een met bladeren gevulde kuil gestapt die op de route lag. Ik ging door mijn enkel en voordat ik het wist lag ik op de grond. De organisatie besloot dat ik niet meer door mocht gaan hardlopen en dat ik terug naar de finish moest wandelen. Dit heb ik braaf gedaan en ik voelde zelf ook wel dat hardlopen er niet meer in zat. Balen, onwijs balen, want ik was echt op weg naar een nieuw PR. Eenmaal thuis zag ik ook dat mijn enkel dik aan het worden was en langzaam ook blauw kleurde. Ik wist toen zeker dat er iets niet goed zat, maar zolang ik nog een beetje kon lopen, was het wel prima.

Enkelband

Die dag alleen nog een paar rustige activiteiten gedaan. Ik heb bij zoon M. in een klein vliegtuigje boven de stad en het land gevlogen. Het was een hele mooie dag om te vliegen en ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb. Ondanks dat ik vliegen wel eng vind, was dit een stuk minder eng dan dat ik had verwacht. Het was heerlijk ontspannen en ik heb mooie foto’s kunnen maken!

Vliegtuig

In een volgende blog zal ik vertellen over de overige dagen!